Sunday 5 August 2012

Mengamalkan gaya hidup sihat.

Sebagai seorang yang begitu aktif bersukan selain tidak merokok apatah lagi tidak mengambil alkohol. Saya mengamal gaya hidup sihat disamping mengambil makanan tambahan dan sering bersenam.Ini adalah untuk saya kekal aktif dan cergas.



Saya juga telah mengurang pengambilan makan segera , yang dahulunya amat saya gemari. Namun yang demikian saya lebih suka kepada sayur-sayuran dan ulam-ulaman.Tidak ketinggalan buah-buahan dan pengambilan air kosong yang mencukupi untuk tubuh badan.

Selain dengan pengambilan telur ayam kampung di setiap pagi. Saya juga mengurang pengambilan garam dan gula untuk setiap makanan. Yang paling penting ialah pengambilan minuman berais juga saya kurangkan. Disamping itu juga , saya akan ke gym seminggu tiga kali untuk mengekalkan stamina.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...