Monday 21 January 2013

Bina email marketing paling efektif

Email adalah cara yang diguna pakai sejak internet diperkenalkan.Tahukah anda ? Pemasaran email  yang efektif membantu perniagaan anda bertambah maju selain dari menghantar matlumat.


 Perlu diingat bahawa menghantar email secara melulu boleh menjadikan blog atau website kita disenarai hitam (SPAM) oleh enjin pencari (search engine). Untuk berjaya dalam online bisnes email adalah sesuatu yang penting supaya pelanggan dapat berhubung dengan peniaga.Di sini kita kongsikan bersama bagaiman untuk membina email marketing yang paling efektif.



Bagaimana mengunakan email secara efektif ?

  • Sedia borang untuk pengunjung anda meletakkan email mereka , berikan sesuatu kepada mereka sekira mereka memberi email mereka seperti newsletter, promosi terkini dan sesuatu yang diluar jangkaan .
  • Jadikan email anda seperti promosi berulang seperti promosi perayaan sediakan potongan harga yang menarik sekiranya hampir dengan tarikh perayaan.
  • Pengurusan email amat penting, kita seharusnya mengumpul email yang pentig disuatu sudut .Disini mudah kita kenal pasti pelanggan tetap, pelanggan baru dan bakal pelanggan.
  • Pelajari menulis email dengan bijak, lihat contoh-contoh bagaimana untuk memperkenalkan sesuatu barangan atau produk dengan email .Jangan SPAM  atau menghantar email secara melulu , pelajari bagaimana berhemah dengan menghantar email.

Jenis- jenis email yang patut anda tahu.
  • Direct email - email yang dihantar terus kepada pelanggan untuk mempromosi sesuatu produk (Ingat jangan hantar secara melulu)
  • Retention email - email yang dihantar untuk memberi tahu matlumat penting tentang sesuatu produk dan memberi tahu tentang kegunaan produk tersebut.Selalu ini membuat pelanggan tertanya-tanya tentang produk tersebut kerana ianya tidak diberikan secara terperinci.
  • Newletter Advertising - Email yang memberitahu tentang perihal barangan secara menyeluruh. selalu email ini dihantar kepada mereka yang mengisi borang di blog yang mereka layari. Mereka ini adalah bakal pelanggan atau pun pelanggan tetap.Email ini adalah yang paling efektif kerana pelanggan ingin tahu apa berita yang selanjut tentang sesuatu produk.
How To Build A Big Damn Email List Of People Begging To Send You Money!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...