Saturday 5 January 2013

Menjadi blog post yang disukai ramai.

Banyak diantara kita hilang punca untuk menjadikan blog yang dibina disukai ramai . Disini saya kongsi beberapa tip supaya blog anda tidak terasa kosong dan dalam istilah lain " membosankan ". Perlu diingat menjadikan blog yang disukai ramai adalah perkara yang agak sukar tetapi apabila kita konsisten melakukan membuatkan kita mudah melakukan yang paling penting jangan putus asa, besar kemungkinan  pasti blog anda akan disukai ramai.




Apa yang perlu kita lakukan ?

  • Tulis apa yang kita minat , dengan perkara yang begitu minat membuat kita begitu pakar dalam menterjemahkan sesuatu perkara dan bidang. 
  • Apa yang kita tuliskan mesti dari sumber kita bukan meniru dari sumber lain . Tidak salah menjadikan sumber lain untuk kita membuat rujukan.
  • Konsisten dalam sesuatu bidang sebagai sekiranya kita berminat tentang automotif teruskan kerana ia menjadi minat kita.Teruskan menulis dengan minat anda.
  • bahasa tidak berbunga-bunga didalam blog straight to the point kerana blog bukan tujuan untuk menulis surat kepada kekasih.
  • Memahami trend masa kini, apa yang masyarakat mahukan kita perlu cari supaya blog yang dibina mudah disukai ramai.
  • Memberi manfaat kepada orang lain
  • Memberi tips-tips yang percuma.

Semoga tips yang diberikan berguna kepada kita semua. Mudah-mudahan blog yang dibina menjadi kesukaan ramai.


"By BrandonTurner 

Sometimes I just want to be told what to do, without needing to understand the 100,000 word theory and concepts behind something. Reading this book by Steve Scott is exactly what I wanted - no fluff, actionable content, and a step-by-step plan for building and growing a blog that is read by the masses. Another excellent eBook from Steve Scott."


1 comment:

  1. Menjadi impian ramai setiap blogger sekiranya blog yang ditulis penuh dengan informasi dan mesra yang pengunjung.Blogger seharusnya mencari sesuatu idea yang menarik dan memberi tips-tips percuma.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...