Friday 18 January 2013

Bagaimana menjadi blog post yang menarik ?

Baru-baru ini  blog saya jatuh-bangun-dalam-pernigaan.blogspot tersenarai sebagai blog menarik di busuk.org .Dimana laman web ini memberi perkhidmatan ping aggregator secara percuma. Disamping itu ia juga dapat meningkat trafik blog kita.

Bagaimana busuk.org berfungsi ?

-Satu laman perkongsian artikel untuk blogger di Malaysia
-Disini mana-mana blog post yang paling banyak  dilayari  tersenarai blog paling popular.
-busuk.org membantu blog kita dalam sistem SEO.
-Menberi backlink percuma sekiranya  meletak banner di blog anda.

Kepada meraka yang masih mencari-cari teknik untuk menaik trafik blog sila layari busuk.org. Pasti berguna untuk menaik blog trafik tetapi yang paling penting blog post hendak juga menarik para pengunjung.




Bagaimana menjadi Blog post yang menarik ?

Sesuatu persoalan yang agak mudah tetapi kadang-kadang menjadi sukar adalah sebab kita kurang pengetahuan tentang keadaan sekeliling. Baru-baru ini  blog saya tersenarai diantara blog post yang menarik. Saya telah menulis serba sedikit tentang Lagenda seni mempertahan diri " Bruce Lee ". Mungkin cerita ini agak lama. Tetapi ramai juga ingin sesuatu info, Bagaimana seseorang yang bertubuh kecil meningkat naik sebagai superhero di Holywood pada masa dulu.

ciri-ciri blog post yang menarik adalah seperti berikut :-

  • Menggunakan tajuk yang boleh menarik perhatian pengunjung.
  • blogger mesti mengikuti trend terkini.
  • Mengunakan kontrovesi -  sekiranya anda mengunakan isu agama dan politik , anda kemungkinan dicemuh oleh pengunjung dan kemungkinan penjara bagi anda jika keterlaluan.
  • bahasa yang digunakan mudah untuk difahami.
  • guna gambar yang menarik perhatian pengunjung- jangan letak gambar lucah kerana itu akan mengambarkan diri anda yang sebenar.
  • berikan tips yang menarik supaya apa yang kita tulis memberi manfaat kepada semua orang.
  • pastikan apa yang anda tulis bukan semata" bagai melepas batuk di tangga". Tajuk saja gah tapi isi hampeh!!!
  • blog post yang menarik,  kemungkinan blog anda post yang berikutnya akan ditunggu-tunggu oleh pengikut anda (followers). Jadikan blog post  anda sebagai drama bersiri.
  • apa yang ditulis mesti sesuatu yang ikhlas dan tulus serta original.


"This was exactly what we had been doing before, and ended up losing 100s of 1000s of dollars letting bots and EAs trade our accounts..You can see $100  in 5 seconds, or $120,500  in 15 minutes (YES that Really happened to us..)"- Click Here!


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...