Tuesday 5 February 2013

Kenapa Facebook Like Penting ?


Salah satu teknik promosi di oinline dengan mendapat facebook like yang banyak. Dengan facebook like yang banyak  memudahkkan anda mempromosi bisnes anda di online. Facebook like adalah sesuatu teknik promosi yang penting kerana semakin banyak pengunjung yang like semakin mudah untuk anda menghantar matlumat kepada bakal pelanggan.

Pengguna Facebook yang mendapat facebook like yang banyak 

  • Artis dan selebriti
  • Pemimpin
  • Seseorang yang mengundang kontrovesi
Adakah kita salah seorang diatas , sekiranya tidak dsini saya akan memberi beberapa tips untuk mendapat facebook like yang banyak. Semoga menjadi sesuatu yang berguna untuk anda menjana pendapat di online.
Teknik dan tips mendapat Facebook like yang banyak adalah seperti berikut :-

  1. Bina Facebook pages- Dengan cara ini kita dapat mengumpul  followers disamping itu juga matlumat yang dihantar agak mudah berbanding dengan facebook personal kita. Di Sini kita dapat berterus terang tentang bisnes yang kita jalankan.Perkenalkan bisnes anda di Facebook Pages Invite kawan-kawan anda sebagai Fan.
  2. Gunakan iklan berbayar yang di sediakan oleh Facebook - Ini adalah cara yang memerlukan modal , cara ini juga dapat meningkat facebook like kerana pihak facebook akan mengutamakan kepada pelanggan yang berbayar mendapat ranking yang terbaik. Teknik ini adalah teknik terbaik dan anda dinasihat membayar mengikut kemampuan.
  3. Meletakkan tanda like diblog - Ini adalah teknik yang amat popular. Berbagai-bagai teknik meletak tanda like diblog masing .Ada hadapan blog dan ada juga di blog post masing-masing. Sebelum ini saya ada menulis cara untuk meletak tanda like kedalam blog. Sila rujuk blog post saya yang terdahulu.
  4. Mengunakan Tajuk yang menajubkan - Seseorang pengujung atau bakal pengujung akan klik like sekiranya mereka membaca sesuatu yang amat luarbiasa.Kemudian mereka kan mengklik butang share. Ini akan menaikkan ranking blog atau website yang anda bina.
  5. Paparkan berita terkini- berita terkini selalunya mendapat klik like yang banyak. untuk mendapat facebook like yang banyak kita seharus mengikuti trend semasa dan berita terkini.
  6. Memberi tutorial percuma - Memberi sesuatu informasi yang percuma selalunya mendapat facebook like yang banyak. Sekirannya sesuatu ilmu yang diberikan .Insyallah para pengunjung pasti akan klik like pada facebook pages anda.
  7. Gunakan tag line " please like and Share " - Ini adalah tag line yang popular selepas yang memberi sesuatua yang percuma cuba anda letak tag line ini dihujung ayat anda. Mereka yang selalu menggunakan tag line ini selalunya mereka yang mendapat pengaruh yang ramai dalam online.
  8. Gambar yang menarik- postkan sesuatu gambar yang luar biasa dan  postkan gambar yang memberi pengajaran , ketenangan dan gambar berkaitan dengan agama. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...