Monday 1 April 2013

Cara menghadapi ketika dalam kegagalan.



Setiap insan pernah menghadapai kegagalan, sebagai insan biasa saya juga pernah beberapa kali gagal dalam usaha untuk memajukan perniaagaan yang saya ceburi. Saya mennganggapkan kegagalan tersebut sebagai guru dan panduan untuk  masa akan datang. Sesuatu kejayaan yang besar bukan datang dengan mudah mesti mempunyai rintangan dan halangan yang penting kita jangan putus asa. Semua dugaan yang datang saya hadapi dengan tenang dan sabar. Saya percaya semunya akan akan berakhir dan pasti saya akan mememui kejayaan .

Cara menghadapi kegagalan.

  • Sentiasa belajar dari kegagalan.
  • Kegagalan sebagai batu loncatan untuk berjaya.
  • Sebagai orang beriman sentiasa bertawakal kepadanya.
  • Terima dugaan dan rintangan dengan hati terbuka.
  • Sentiasa berkata Alhamdullilah walaupun pernah difitnah.
  •  Menerima kegagalan sebagai asas untuk berjaya.
  • Berfikiran positif.
  • Percaya pada diri sendiri bahawa satu hari nanti boleh bangkit kembali.
  • Sentiasa mencuba dan mencuba lagi.
  • kuatkan azam untuk berjaya pada masa akan datang.
  • Percaya bahawa kegagalan adalah satu yang sementara.
  • Pilih sahabat yang memahami.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...