Monday 3 March 2014

Allah permudahkan segala urusan ku...

Alhamdullilah diucapkan dan syukur kehadrat illah kerana memberi saya peluang untuk menarik nafas dibumi yang bertuah ini. Baru-baru ini saya telah menjayakan  satu event berkaitan dengan program amal telah selasai dengan jaya. Program tersebut adalah Boling Amal Alumni SDARY kali ke - 2. Apa yang paling hebat ialah Juara akan membawa pulang RM1000.00 dan pendaftaran semurah RM50.00 sahaja. Saya ditugas sebagai ketua penyelaras untuk program . Ini disebabkan saya lebih berpengalam tentang menganjurkan event seumpama ini. Sekiranya difikir secara logik agak mustahil untuk kami membawa masuk peserta melebihi 100 orang . Kami memerlukan modal yang agak besar untuk menjaya program ini. Berkat kerja keras dari para AJK yang terlibat membuatkan event Berjaya disamping ada pula orang perseorangan , syarikat swasta dan Jabatan kerajaan yang sanggup menjadi penyumbang kepada program ini.




Disini juga saya mengunakan pendekatan mengunakan teknik permasaran secara internet yang telah saya pelajari selama ini. Alhamdullilah kaedah ini berjaya menarik minat peserta untuk menyertainya. Walaupun terpaksa mengunakan poket sendiri untuk melakukan kerja-kerja promosi di internet , apa yang penting disini adalah tanggungjawab terhadap tugas yang diamanahkan kepada saya dan apa yang saya buat hanya kerana Allah SAW. Apa yang membuat saya terharu , kami juga dapat memwaberi sumbangan yang mana hasil dari program tersebut  ke rumah anak yatim tepilih. Disini juga saya mendapat pengajaran baha" sesuatu jalan arah kebaikan pasti Allah akan membantu tidaklah perlulah kita risau kerana Allah sentiasa berada disamping mereka yang beriman kepadanya".Amin:::

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...