Monday 1 September 2014

Nikmat Kesabaran.

Alhamdulilah genap sudah umur saya 35 tahun pada tahun ini 2014. Dengan pebagai masalah yang menimpa membuat saya sudah lali dengan masalah yang datang. Semua saya jadikan ketentuan dan takdir yang amat bermakna bagi saya.

Memang benar amat sukar untuk menjadi seorang yang penyabar dan bersabar kerana selain dengan masalah yang mendapat ada pula kata -kata yang kurang enak kita dengari sekiranya kita dilanda masalah dan musibah tetapi saya percaya apa yang berlaku adalah sementara. Teruskan kejalan yang benar dan pasang yang baik untuk memberi manfaat manusia sejagat. Kepada yang terus menghina teruskan dan ini membuat saya bertambah kuat.




Saya juga bersyukur ada pula rakan-rakan dan keluarga memberi semangat untuk meneruskan usaha saya ini. Bak kata pepatah " kalau tak nak dilambung ombak , Jangan berumah ditepi pantai " . Ini adalah jalan yang saya cari dan saya tidak akan berpatah balik. Saya akan teruskan sampai berjaya.

Dunia bisnes bukan semudah yang disangka , bukan hanya mendaftar di SSM dan dijabatan yang berkaitan. Kita harus menempuh segala dugaan dan cabaran. Kita perlu rasa rugi dan kita perlu ada ilmu untuk menceburinya.

Syukur dengan doakan mereka yang tersayang saya dapat menyelesaikan beberapa dugaan yang datang dan banyak saya pelajari dari dugaan tersebut. Pengalaman itu penting , lebih penting dari wang ringgit.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...